culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

اگر از علاقه مندان جدی و تماشاگران حرفه ای سینما هستید، امکان ندارد که تاکنون حداقل یک فیلم ترسناک ندیده باشید! ژانر وحشت در سینما طرفداران زیادی بویژه در میان جوانان و نوجوانان دارد. فیلم هایی که ذهن بیننده را به چالش میکشد و دنیایی آمیخته با ترس و دلهره، وهم و خیال، تردید و تعلیق و البته هیجان را پیش چشم مخاطب قرار می دهد.

در ادامه قصد داریم تعدادی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال کمی هیجان هستید، این فیلم ها یک انتخاب عالی برای شما هستند. گرچه میزان ترس و اضطراب تا حد زیادی بستگی به حالات روحی و شخصیت هر فرد دارد، اما قطعا دیدن این فیلم ها می تواند بسیار وسوسه کننده و ماجراجویانه باشد.

5 فیلم ترسناک جهان

جن گیر (The Exorcist)

جن گیر محصول ۱۹۷۳ یکی از بهترین فیلم های ترسناک جهان، به کارگردانی «ویلیام فریدکین» و براساس رمانی به همین نام از «ویلیام پیتر بلتی» ساخته شده است«  ماجرا در جرج تاون در حومه‌ی واشینگتن اتفاق می‌افتد.

«کریس مک‌نیل» بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش «رگن» است که دچار تشنج‌های شدیدی می‌شود و رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان شده‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد. این فیلم، در بین همه‌ی فیلم‌های ترسناک، فضایی بسیار وحشت‌انگیز و شیطانی‌ دارد و بی‌رحمانه شما را به وحشت می‌اندازد!

سکوت بره ها

تنها فیلم ترسناک تاریخ سینما که برنده 4 جایزه اسکار و اسکار بهترین فیلم شده است. فیلم ترسناکِ روانشناسانه ای که بیننده را همراه با قهرمان فیلم، به درون ذهن تاریک یک قاتل سریالی می برد. هنوز هم عنوان «بهترین» شایسته این فیلم است. در این فیلم «آنتونی هاپکینز» در نقش هانیبال لکتر و «جودی فاستر» جوان در نقش افسر استرلینگ بازی کرده اند.

اره

«مرگ یا زندگی؟ تصمیمت را بگیر!» و بعد تیک تاک... شنیدن این جمله در فیلمی که مرگ ساده ترین راه رهایی است؛ نفس بیننده را بند می آورد. بعضی سکانس ها به حدی مشمئزکننده است که بیننده را وادار به بستن چشمهایش می کند.

کارگردان این فیلم، جیمز وان، در یکی از نسخه های بلوری فیلم در انتها می گوید که بیشتر داستان فیلم برگرفته از کابوس های زمان کودکی او و نویسنده دیگر فیلم، لی وانل، است.

احضار

فیلم ترسناک احضار که سه قسمت دارد، در گروه ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می‌رود. داستان فیلم، خانواده‌ای دارای ۵ دختر را به تصویر می‌کشد که به یک خانه‌ روستایی نقل‌مکان می‌کنند و پس از مدت کوتاهی و ضمن روبرو شدن با حوادث ناگوار، متوجه می‌شوند خانه توسط قدرتی ناشناخته تحت کنترل است.

سه قسمت این فیلم محصول در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ (۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰) هستند و همگی از یک خط داستانی پیروی می‌کنند. عوامل این سینمایی ترسناک ادعا می‌کنند «احضار» بر اساس یک اتفاق واقعی ساخته شده است و این فیلم‌ها توسط منتقدان به دلیل آنکه توانسته‌اند بدون نشان دادن صحنه‌های خشونت‌آمیز، موجب ترس بیننده شوند، موردستایش قرار گرفته‌اند.

روانی

به عقیده عده ای این فیلم شاهکار آثار هیچکاک است. از نظر هیچکاک موسیقی متن فیلم در تاثیرگذار بودن آن نقش به سزایی داشت و به قدری از موسیقی متن فیلم راضی بود که دستمزد آهنگساز فیلم-برنارد هرمن-را 2برابر کرد.

این فیلم حتی برای بازیگرانش هم ترسناک بود. سکانس قتل در حمام برای «جانت لی» به حدی تاثیرگزار بود که به گفته خودش تا مدت ها از حمام رفتن وحشت داشت.

 

 

  • ۹۹/۰۶/۰۳
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی