culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

 

تابلوهای نقاشی گاهی فراتر از یک تصویر ساده هستند و می توانند راوی یک داستان واقعی و گاه عجیب و ترسناک باشند. در این مطلب ما قصد داریم 6 تابلو نقاشی عجیب و مشهور جهان را به شما معرفی کنیم که در موزه های معتبر جهان نگهداری می شوند.     

جیغ 

 مطمئنا همه شما به نحوی این اثر را دیده‌اید. آسمانی قرمز رنگ و  فردی وحشت زده که در حال جیغ زدن است. اما شاید چیزی که درباره «جیغ» ندانید این باشد که این اثر مجموعه‌ای از چهار نقاشی‌ست  که دوتای آن به صورت نقاشی، دوتای آن پاستل و تعداد نامعلومی از آن به صورت چاپ است. جیغ یکی از بهترین نقاشی‌‌ های دنیا در سبک اکسپرسیونیسم بشمار می‌رود. همچنین یکی از پاستل‌های جیغ در سال 2012 به قیمت 120 میلیون دلار فروخته شد و عنوان یکی از گران قیمت‌ترین نقاشی‌ های تاریخ بشریت را از آن خود کرد

 همچنین بخوانید: آموزش نقاشی به کودکان

شام آخر اثر لئوناردو داوینچی

نقاشی شام آخر” اثر لئوناردو داوینچی، یکی از مشهورترین آثار هنری اوست. این نقاشی دیواره‌ی مستطیل شکل سالن غذاخوری صومعه‌ی “سانتا ماریا دل گریزیا” در شهر میلان را می‌پوشاند و صحنه‌ی آخرین شام مسیح و دوازده یارش را به تصویر می‌کشد.

شاید امروز چیز زیادی از رنگ‌هایی که داوینچی صرف کشیدن یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان کرده، باقی نمانده است. چرا که عوامل زیست محیطی این نقاشی را تخریب کرده‌اند و بارها این اثر بازسازی شده است. با این وجود این نقوش به یکی از معروف‌ترین تصاویر نقاشی ثبت شده در تاریخ تبدیل شده‌اند.

شب پرستاره اثر ونسان ون گوک

ون گوگ مدتی را در بیمارستان روانی سن پل مووزول در حوالی سن ریمی د پرووانس گذراند و از افسردگی و پارانویا رنج می برد. در این زمان بود که او شب پرستاره را که نمای پنجره شرقی‌اش در پناهگاه بود ، نقاشی کرد. این تصویر نمای ذهنی او از یک دهکده‌ی ایده آل قبل از طلوع آفتاب است     .

آفرینش آدم اثر میکل آنژ

سقف کلیسای سیستین در واتیکان، با تصویری که میکل آنژ خلق کرده است زینت یافته است. نقاشی آفرینش آدم بهترین اثر هنری است که به سبک نقاشی دیواری ترسیم شده است. آنژ بیش از چهار سال طول کشید تا کار را به اتمام برساند در حالی که هر روز ساعت‌ها بالای داربست‌ها کار می‌کرد. مساحت کل نقاشی دیواری تقریباً 500 متر مربع است و شامل بیش از 300 شکل است. خط مرکزی سقف شامل 9 قسمت از کتاب پیدایش است.

مونالیزا

تعجبی ندارد که مونالیزا (Mona Lisa) اثر هنرمند بزرگ لئوناردو داوینچی، به‌عنوان معروف‌ترین نقاشی جهان شناخته شود. مونالیزا تصویر نقاشی‌شده‌ی زنی اسرارآمیز است که لبخندی مرموز بر لب دارد. البته این تنها یکی از اطلاعات دقیقی است که از این نقاشی در دسترس است.

گفته می‌شود زنی که در این نقاشی به تصویر کشیده شده است، لیزا گِراردینی (Lisa Gherardini)، همسر فرانچسکو دِل جیوکوندو (Francesco del Giocondo) فروشنده‌ی فلورانسی است. البته کارشناسان هنوز کاملا از این موضوع مطمئن نیستند.

دختری با گوشواره مروارید

دختری با گوشواره‌ی مروارید (Girl With a Pearl Ring) اثر یوهانس ورمیر (Johannes Vermeer) اغلب با مونالیزا مقایسه می‌شود. علاوه‌بر تفاوت‌هایی که در سبک این دو نقاشی وجود دارد، دختری با گوشواره‌ی مروارید حتی یک پرتره هم محسوب نمی‌شود؛ بلکه این اثر یک ترونی (tronie) است.

ترونی در زبان هلندی به معنای به تصویر کشیدن یک چهره‌ی تخیلی با ویژگی‌های اغراق شده است. سادگیِ این شاهکار رنگ و روغن زبانزد است؛ دختری با یک دستار آبی و طلایی که گوشواره‌های بزرگ مروارید به گوش دارد. در پس‌زمینه‌ی چهره‌ی این دختر تنها یک صفحه‌ی مشکی دیده می‌شود.

 

  • ۰۰/۰۸/۰۱
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی