culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

6 فیلم رمانتیک و عاشقانه برتر جهان که باید دید

اگر به تماشای فیلم های عاشقانه و رمانتیک علاقه دارید، ما در این مطلب یک بسته از بهترین و جذاب ترین فیلم های عشقی را به شما پیشکش می کنیم! فیلم هایی که در زمان خود بینندگان زیادی را میخکوب کردند و حتی پس از گذشت سال ها هنوز هم طرفداران زیادی در تمام جهان دارند. از تایتانیک شگفت انگیز تا برباد رفته فیلم هایی هستند که به یک بار دیدن می ارزند.

کازابلانکا

در دسامبر ۱۹۴۱، در کازابلانکا، آمریکاییِ نه‌چندان خوش‌بین، یعنی فردی به‌نام ریک بلین، با عشق قدیمی‌اش روبه‌رو می‌شود. فیلم داستان پیچیدگی‌های این رویارویی و رخدادهای در پی آن است. از نظر خیلی‌ها کازابلانکا بهترین فیلم رمانتیک تمام تاریخ سینما است.

 بر باد رفته

فیلم داستان پستی‌ها و بلندی‌های ماجرای عشق سرکش زنی فریبنده و مردی رِند در دوران جنگ داخلی آمریکا و سال‌های پس از آن است.

جالب است بدانید این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده و نویسنده این رمان خانم مارگارت میچل حدود 10 سال برای نوشتن آن وقت صرف کرده است.

در حال و هوای عشق

اگر از منتقدان و طرفداران سینمای روشنفکرانه بخواهید که بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک جهان را انتخاب کنند، بدون تردید یکی از گزینه‌های اصلی و پرتکرار آن‌ها در حال و هوای عشق ساخته وونگ کار وای است که سال ۲۰۰۰ در جشنواره کن به نمایش درآمد و تقریبا در اکثر نظرسنجی‌های صورت گرفته پیرامون بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم همیشه به‌عنوان یکی از آثار برگزیده حضور دارد .

قصه این فیلم هنگ‌کنگی درباره‌ عشقی در طول سالیان است که هیچگاه فرصت بروز و عینیت پیدا نمی‌کند و در جان عاشق و معشوقی که امکان بودن کنار هم را ندارند، همچون گیاه رونده ریشه می‌دواند و در سکوت، بیشتر و بیشتر می‌شود؛ فراق در عین رسیدن و رنج به جای لذت در رابطه‌ای که کمتر شبیه‌ آن را در فیلمی دیده‌اید.

تایتانیک

خیلی‌ها هنوز از تایتانیک با لقب آخرین کلاسیک عظیم تاریخ سینما یاد می‌کنند. چه طرفدار فیلم باشید و چه نه، خیلی هم بی‌راه نیست؛ فراموش نکنید که سال‌ها طول کشید تا رکورد فروش شگفت‌انگیز فیلم شکسته شود و الان هم که به جدول پرفروش‌ترین و بهترین فیلم‌های تاریخ سینما نگاه می‌کنید. این تنها فیلمی است که در آن اثری از ابرقهرمان نیست و نشان می دهد که جاذبه‌ عشق از هر شعبده و جادویی کاری‌تر است.

داستان را هم که احتمالا می‌دانید، عشق پسر فقیر به دختری که در آستانه ازدواجی تحمیلی قرار دارد، در میان یک فاجعه انسانی عظیم که به تنهایی می‌توانست استعاره‌‌ای از سقوط ساختارهای اجتماعی در پایان قرن بیستم باشد. سال ۱۹۹۷ که فیلم اکران شد، جایی نبود که اثری از تایتانیک دیده نشود. حتی در ایران!

غرور و تعصب

غرور و تعصب یکی از زیباترین و بهترین فیلم های عاشقانه دنیاست. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که الیزابت بنت سرزنده با آقای دارسی ثروتمند و مغرور ملاقات می‌کند. آقای دارسی خودش را در مسیر دلدادگی به زنی می‌یابد که با طبقه‌ی اجتماعی او هم‌خوانی ندارد. آیا این دو می‌توانند غرور و یکدندگی را کنار بگذارند؟

دفترچه‌ خاطرات

دفترچه خاطرات یکی از بهترین فیلم های عاشقانه دنیا، داستان جوانی فقیر اما پرشور است که عاشق دختری از خانواده‌ای ثروتمند می‌شود. این عشق به دختر حس رهایی می‌دهد. اما آنها خیلی زود به‌خاطر تفاوت طبقه‌ی اجتماعی‌شان از هم جدا می‌شوند. این فیلم بی‌تردید بهترین اقتباس از کتاب‌های نیکلاس اسپارکس است.

جمع بندی

فیلم های دیگری هم هستند که می توانند در لیست بهترین فیلم های رماتیک و عاشقانه جهان قرار بگیرند که از آن جمله می توان به فیلم های بی خوابی در سیاتال، اَملی، دیو و دلبر، خدمتکاری در منهتن، رشته خیال، من پیش از تو، درباره زمان و... اشاره کرد.

 

 

 

  • ۰۰/۰۳/۲۳
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی