culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

یکی از سرگرمی های هیجان انگیز برای بیشتر آدم ها تماشای فیلم و سریال است. البته فیلم هایی هم در تاریخ سینما ساخته شده اند که از مرحله سرگرمی فراتر رفته و توانسته اند تاثیرات عمیقی بر افکار و باورهای تماشاچی بگذارند. فیلم هایی که گاه مخاطب را به قهقهه واداشته و گاه اشک وی را سرازیر کرده اند. در ادامه قصد داریم چند فیلم معروف سینمای جهان را به شما معرفی کنیم.

پدرخوانده

پدرخوانده که یکی از مورداحترام‌ترین فیلم‌های تاریخ است، به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما هم شناخته می‌شود. پیش از این، هیچ فیلمی داستان زندگی گروه‌های خلافکار و گنگسترها را این‌چنین و از زاویه‌ دید خود این افراد، به‌نمایش نگذاشته بود. کارگردانی، فیلم‌نامه و گروه‌ بازیگران پدرخوانده از بهترین‌های تاریخ سینما هستند. این فیلم تأثیر چشمگیری بر فرهنگ غرب داشته است، تاجایی‌که عنوان «اثر پدرخوانده‌» را به این تغییرات و تحولات داده‌اند.

خوب، بد، زشت 

یک وسترن ایتالیایی که در ژانر فیلم‌های وسترن به «وسترن‌های اسپاگتی» مشهورند. «خوب، بد، زشت» به کارگردانی «سرجو لئونه» و موسیقی شاهکار «انیو موریکونه» و با بازی درخشان «کلینت ایست وود»، «ایلای والاک» و «لی ون‌کلیف» که در حلقه سه‌گانه مشهور کارگردان اثر موسوم به «سه گانه دلار» ساخته شده است. زبان فیلم ایتالیایی-انگلیسی است و داستان ماجراجویی‌هایی هیجان‌انگیز سه مرد با شخصیت‌هایی خوب، بد و زشت است.

همشهری کین

همشهری کین یک درام اسرارآمیز است که توسط اورسن ولز کارگردانی شده. همشهری کین داستان زندگی یک غول‌ رسانه‌ای به نام چارلز فاستر کین را روایت می‌کند که درابتدای ورودش به این حوزه یک ایده‌آل‌گراست اما به تدریج به یک بی‌رحم تشنه قدرت بدل می‌شود. فیلم با مجموعه‌ای از فلش‌بک‌ها برای یافتن راز کلمه پایانی کین پیش از مرگ، زندگی او را مرور می‌کند.

کازابلانکا

به‌‌دلیل تغییر زمان پخش فیلم که با حمله‌ متحدین به شمال آفریقا مصادف شد، انتظار نمی‌رفت کازابلانکا فیلمی پروفروش شود، چه برسد به اینکه به یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل شود! این درام تاریخی، موفق به کسب ۳ اسکار ازجمله اسکار بهترین فیلم شد.

تلقین

این فیلم که به‌خاطر اصالت داستان، موسیقی و جلوه‌های ویژه‌اش به‌شکلی گسترده تحسین شده است، جوایز متعددی دریافت کرده است. پایان فیلم احتمالا بحث‌برانگیزترین پایان فیلم در طول تاریخ سینما است.

پرواز بر فراز آشیانه فاخته

این فیلم یکی از ۳ فیلمی است که موفق به کسب اسکار در هر ۵ رشته‌ی اصلی شد. تا ۲۰ سال بعد، هیچ فیلمی موفق به کسب این رکورد نشد. این فیلم چنان موردپسند مخاطبان قرار گرفت که برخی سینماهای سوئد به‌مدت ۱۱ سال، به‌طور پیوسته آن را ‌نمایش داده‌اند! عجیب نیست که «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» یکی از بهترین فیلم‌ های تاریخ سینما است.

میان ستاره ای

« میان ستاره ای » یکی از بهترین فیلم های تولید شده در سالهای گذشته است که توسط کارگردان بزرگ و نام آشنای سینما « کریستوفر نولان » در سال 2014 ساخته شده .


داستان فیلم در مورد آینده است ، زمانی که سیاره زمین گرفتار طوفان های شنی شده و در حال نابودی است . کوپر « متیو مک کانهی » یک خلبان بازنشسته ناسا است که به نقش اصلی فیلم را به عهده دارد . او توسط نیرویی خاص ، مختصاتی را دریافت میکند و وقتی به آن نقطه میرسد ، خود را در تأسیسات مخفی ناسا مشاهده میکند ، آنها قصد دارند کوپر را به همراه تیمی از فضا نوردان ، به منظور پیدا کردن سیاره ای جدید برای زندگی به فضا بفرستند که در ادامه ی این داستان اتفاقات بسیار جالبی رقم میخورد

رستگاری در شائوشنک

هرچند این فیلم موفقیتی در فروش نداشت و به‌زحمت هزینه‌ی ساختش را تأمین کرد، اما نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و به فیلم موردعلاقه‌ی شبکه‌های تلویزیونی تبدیل شد.

قطعا فیلم های جذاب و پرفروش دیگری هم وجود دارد که انتخاب از میان آن ها کار سختی است. در پست بعدی سعی می کنیم معروف ترین فیلم های جهان در ژانر وحشت را به شما معرفی کنیم.

 

  • ۹۹/۰۵/۲۳
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی