culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

در همه کشورهای جهان می توان آداب و رسوم مختلف را دید و هر چقدر کشوری از قدمت تاریخی، قومیت و اقلیم های بیشتری برخوردار باشد، تعدد و تنوع فرهنگ و آداب و رسوم هم در آن کشور افزایش می یابد. هند نمونه تمام نمای این کشورهاست که بسیاری از سنت های آن حیرت انگیز و باور نکردنی است! در ادامه چند نمونه از فرهنگ مردم هند را به شما معرفی خواهیم کرد.

سنّت خاکسپاری هندوها

یکی از سنّت های عجیب و غریب هندی ها، دفن کردن کودکان معلول زنده تا گردن به مدّت شش ساعت، در طول خورشید گرفتگی می باشدهندوها می گویند که انجام این کار برای خنثی کردن اثرات سوء ناشی از خورشید گرفتگی می باشد.

همچنین بخوانید: 6 نکته جالب و شنیدنی از فرهنگ کشور ژاپن

پاک شدن از لعن و نفرین

مراسم عروسی در هند پر از آداب و رسوم است. اما در این میان یک باور بسیار عجیب در بین آنها مرسوم است. مردم هند بر این باورند که اگر دختر در روز کمترین فاصله مریخ با زمین به دنیا بیاید، لعنت شده است و شوهر او در آینده مرگ زودهنگام خواهد داشت. اما علمای آنها حقه ای به این خرافت خود زده اند. در ابتدا دختر می تواند با یک درخت موز ازدواج کند تا لعن و نفرین را از خود دور کند و بعد از آن می تواند با یک مرد مراسم ازدواج خود را برگزار کند.

راه رفتن روی آتش

یکی از عجیب ترین مراسمی که درهند برگزار می شود، راه رفتن بر روی آتش است. به این گونه است که افراد باید روی آتش راه بروند نه این که بدوند و بسیاری از مردم هر ساله در این مراسم راهی بیمارستان خواهند شد.

درمان آسم با قورت دادن ماهی های زنده

خانواده گود (Goud) در هند ادعا می کند که درمانی خانگی را برای درمان بیماری آسم ابداع کرده است. در این روش درمانی، فرد مبتلا به آسم یک ماهی زنده که دارویی خاص در شکم آن قرار داده شده را می بلعد.

فستیوال مارها در فرهنگ هند

این فستیوال عجیب و جالب در برخی از هند هر ساله برپا می شود. مردم کوزه هایی که در آن مارهای سمی وجود دارند را روی سر خود تا معابد حمل می کنند. در این مراسم مردم به رقص و پایکوبی می پردازند و آواز سر می دهند، مارها را با شیر و عسل شستشو میدهند و آنها را در معابد رها می کنند. به گفته ی مردم بومی با اینکه این مارها سمی هستند تابحال در این مراسم کسی آسیب ندیده است.

  • ۰۰/۱۲/۲۵
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی