culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ترمه یکی از با ارزش‌ترین صنایع دستی ایرانی است که زیبایی مسحور کننده آن همواره مورد توجه همه مردم بوده و هست. ترمه پارچه زیبایی است که از الیاف نرم و لطیف بافته می شود و یکی از صنایع دستی با ارزش ، نفیس و شناخته شده در کشورمان است. این پارچه از دوران صفویه در ایران بافته میشد و هم اکنون در یزد، کاشان، کرمان و تهران تولید می شود.

  • ۰
  • ۰

این روزها تنوع لوازم التحریر بسیار بالاست و در شکل و مدل های بسیار جذابی تولید می شوند که اغلب به صورت وارداتی هستند. هنگام خرید خودکارهای معطر دقت کنید. این قلم ها توجه تعداد زیادی از دانش آموزان را به خود جلب می کند، اما ممکن است برخی از دانش آموزان به این مواد حساسیت داشته باشند.

البته کودکان دبستانی طبق معمول محدودیت هایی در استفاده از قلم دارند و از مداد بیشتری استفاده می کنند.

  • ۰
  • ۰

آتلیه های عکاسی انواع و کاربردهای مختلفی دارند. دکور و استودیوی داخلی آتلیه کودک با فرمت عروس متفاوت است. هر کدام از این ها ویژگی های مختلفی دارند که تا حد زیادی هم سلیقه ای هستند. اما به طور کلی کیفیت چیزیست که سلیقه ای نمی باشد و باید به عنوان یکی از اصلی ترین مواردی باشد که در مورد آتلیه های عکاسی باید لحاظ شود.

برای اینکه ویژگی های بهترین آتلیه های عکاسی از نگاه مردم را بدانید، در ادامه همراه ما باشید.

  • ۰
  • ۰

سال هاست که برترین نقاشی های هنرمندان بزرگ دنیا در زندگی ما وجود دارند و علاوه بر یک تابلوی نصب شده بر روی دیوار، طرحی روی کیف، کوسن، دفتر و... را به خود اختصاص داده اند. به طور مثال هر کسی که کمی از هنر نقاشی اطلاعاتی داشته باشد، بی شک تابلوی لبخند مونالیزا را می شناسد.

اما آیا تعداد بزرگان نقاشی دنیا به 10 نفر می رسد یا خیر؟

در ادامه به چند نمونه از نقاشان بزرگ دنیا و آثار هنری آن ها خواهیم پرداخت.

  1. تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی

این صورت با لبخند مرموزش خودش با هنر مترادف شده است و قطعا مشهورترین نقاشی ای است که همه ما می شناسیم و تقریبا تاثیرگذارترین پرتره در طول تاریخ نیز بوده است. این تابلوی معروف در موزه لوور پاریس نگهداری می شود.

  • ۰
  • ۰

اگر از علاقه مندان جدی و تماشاگران حرفه ای سینما هستید، امکان ندارد که تاکنون حداقل یک فیلم ترسناک ندیده باشید! ژانر وحشت در سینما طرفداران زیادی بویژه در میان جوانان و نوجوانان دارد. فیلم هایی که ذهن بیننده را به چالش میکشد و دنیایی آمیخته با ترس و دلهره، وهم و خیال، تردید و تعلیق و البته هیجان را پیش چشم مخاطب قرار می دهد.

در ادامه قصد داریم تعدادی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال کمی هیجان هستید، این فیلم ها یک انتخاب عالی برای شما هستند. گرچه میزان ترس و اضطراب تا حد زیادی بستگی به حالات روحی و شخصیت هر فرد دارد، اما قطعا دیدن این فیلم ها می تواند بسیار وسوسه کننده و ماجراجویانه باشد.