culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

کتاب خوانی اگرچه جذاب است و باعث می شود جهان بینی فرد تغییر کند و تجربیات خوبی به داشته هایش اضافه شود، اما در این بین، کتاب ها و رمان هایی هم وجود دارند که ترس و وحشت را برایتان به ارمغان می آورند! در ادامه 5 رمان ترسناک و نفرین شده جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

کتاب نکرونومیکون (The Necronomicon)

از کتاب ترسناک و نفرین شده ای برای شما صحبت می کنیم که گفته می شود قدرت های پلیدی برای زنده کردن مردگان دارد. این کتاب به قوانین جهانی مردگان اشاره دارد و در ابتدا کتاب نکرونومیکون تنها به عنوان یک کتاب خیالی در داستان های نویسنده معروف، اچ. پی لاوکرفت، (H.P. Lovecraft) شناخته می شد. اما پس از اینکه داستان های لاوکرفت به محبوبیت زیادی رسید و کتاب های او به زبان های مختلف ترجمه شد. یک ناشر به این فکر افتاد تا نسخه ای کاغذی از کتابی که در داستان های لاوکرفت به آن اشاره شده بود را منتشر کند

همچنین: معروف ترین جملات کتاب وقتی نیچه گریست را اینجا بخوانید

اژدهای سرخ، اثر توماس هریس

با وجود این که سکوت بره‌ها شناخته‌شده‌ترین رمان از شخصیت هانیبال لکتر نام گرفته اما، اولین رمان یعنی اژدهای سرخ، بهترین رمان با حضور این کاراکتر است. این رمان نشان‌ می‌دهد که افراد شرور و شیطان‌صفت ممکن است در محیطی کاملا آرام و انسانی رشد کنند و حتی قهرمانان نیز می‌توانند وجهی شیطانی داشته باشند. در این کتاب مامور FBI، ویل گراهام، آرامش ذهنی خودش را قربانی می‌کند تا بتواند یک قاتل سریالی که به خوبی می‌شناسد را متوقف کند.

حلقه، اثر کوجی سوزوکی

با اینکه چندین فیلم موفق سینمایی با اقتباس از این رمان ساخته شد، هیچکدام نتوانستند به اندازه این افسانه‌ ترسناک از یک نوار ویدئویی نفرین‌شده، تاثیرگذار باشند. این کتاب یک داستان دلهره‌آور درمورد ناتوانی انسان‌ها در مقابله با نیرو‌های فراتر از درک آنهاست. اگرچه حلقه یک داستان کلاسیک است، کوجی سوزوکی در دو پی‌آیند بدی این کتاب اوج جاه‌طلبی خود را با نوشتن داستان‌های حماسی و وحشت‌انگیز، آثاری فائق از هر آنچه فیلم‌سازان ساخته بودند، خلق کرد.

 رمان ترسناک فرانکشتاین

فرانکنشتاین یکی از مشهورترین رمان های ترسناک جهان است. اثر جاودانه مری شلی که با نام The Modern  Prometheus نیز شناخته می‌شود، یکی از انقلابی‌ترین رمان های ترسناک است. جالب است بدانید که جرقه خلق این ماجرا و هیولای غمگینش در دوران نوجوانی شلی در ذهن بی‌نظیر او ایجاد شده بود.

هیولای واقعی داستان کیست؟ هیولای فرانکنشتاین موجودی احساساتی و حساس است و توهین‌های بی‌پایان انسان‌های سنگ‌دل او را آزار می‌دهند. فرانکنشتاین یکی از ترسناک ترین کتاب های جهان است و وحشت القا شده توسط این اثر، نه ترس از موجودات غیر عادی و اشباح شرور، که وحشت از طبیعت خشن و بی‌رحم انسان‌هاست. همان‌طور که هومر در ادیسه می‌گوید:ما در آتش‌هایی که خود برافروخته‌ایم خواهیم سوخت.

کتاب خانه جن زده

شرلی جکسون یکی از مشهورترین و بهترین نویسندگان رمان های ترسناک است. شاهکار جادویی این نویسنده The Haunting of Hill House نام دارد. این کتاب ترسناک داستان زنی جوان به نام النور ونس را دنبال می‌کند که حساسیتی عجیب به مسائل غیرطبیعی دارد. او در کنار کارآگاهی به نام دکر جان مونتگیو، هنرمندی جوان به نام تئودورا و وارث عمارت هیل، لوک سندرسون، به بررسی این خانه سرد و پیچیده می‌پردازد.

  • ۰۰/۱۰/۰۴
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی