culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

آداب و رسوم و فرهنگ از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است و معمولا هر کشوری چند شاخصه ویژه دارد که آن را از سایر کشورها متمایز می کند. در این بین کشور ژاپن یکی از خاص تری و عجیب ترین فرهنگ ها را دارد که ادب و احترام جان مایه و عصاره آن است. در ادامه با ما باشید تا از فرهنگ جالب کشور ژاپن بیشتر بدانید.

فرهنگ ژاپن در کار

کار کردن در ژاپن ارزشمند است و بخش مهم و اصلی زندگی در ژاپن تشکیل می‌دهد. در ژاپن معمولا افراد پس از گذراندن مقطع دبیرستان برای مستقل شدن و کمک به خانواده به صورت نیمه وقت یا تمام وقت کار می‌کنندفرهنگ ژاپن به این صورت است که همه افراد در همه رنج سنی کار می‌کنند و کمتر کسی را می‌توان یافت که بیکار باشد.

همچنین بخوانید: از خرافات و باورهای عامیانه مردم ایران چه می دانید؟

 بی احترامی است اگر در هنگام راه رفتن، چیزی بخورید یا بنوشید

در بسیاری از کشورها، بسیار عادی است که شخصی را در حال راه رفتن ببینید که یک بسته چیپس داشته و مشغول خوردن آن است. اما در ژاپن اصلا عادی نیست! فرهنگ مردم ژاپن می گوید که زمانی که شما در حال راه رفتن هستید نباید چیزی بخورید یا بنوشید و این کار را به حساب بی احترامی و البته پایین بودن شخصیت فرد می گذارندوقتی ژاپنی ها خوراکی یا نوشیدنی را از یک مغازه یا دکه کوچک می خرند، معمولا آن ها را می بینید که کنار همان جا ایستاده و مشغول خوردن آن هستند که از راه رفتن و خوردن جلوگیری کرده باشند.

قواعد استفاده از چاپستیک را رعایت کنید

اگر از چاپستیک (چوبک غذاخوری) برای غذا خوردن استفاده کنید، ژاپنی‌ها خوش‌شان خواهد آمد. اما باید مواظب باشید که این اشتباهات را مرتکب نشوید: هرگز چاپستیک‌های خود را به‌صورت عمودی داخل ظرف برنج قرار ندهید، چراکه مراسم تدفین در ژاپن را تداعی می‌کند. اگر مجبور شدید چاپستیک‌های خود را زمین بگذارید، همیشه از نگه‌دارنده‌ی چاپستیکی استفاده کنید که کنار دست‌تان است. هرگز از چاپستیک خود برای منتقل کردن غذا به چاپستیک فرد دیگری استفاده نکنید. وقتی هم با فرد دیگری از یک ظرف غذا می‌خورید با چاپستیک خود غذا را بردارید، آن را داخل بشقاب خود بگذارید و بعد میل کنید. درضمن، حواس‌تان باشد که چاپستیک‌های خود را به هم نمالید؛ این کار در ژاپن بی‌ادبی محسوب می‌شود.

سیستم صف‌کشیدن را یادتان نرود

ژاپنی‌ها عاشق صف‌کشیدن هستند؛ خواه صف اتوبوس یا قطار باشد یا حتی آسانسور! در سکوهای ایستگاه‌های قطار خطوطی روی زمین دیده می‌شوند که نشانگر این هستند که باید منتظر قطارتان بمانید. وقتی قطار رسید، درها دقیقا بین دو خط موازی‌ای باز خواهند شد که مسافران منتظر ایجاد کرده بودند. و نیازی به توضیح نیست که حتما باید صبر کنید که مسافران قطار کاملا پیاده شوند تا بعد شما سوار قطار شوید.

هورت کشیدن یک نوع تعریف است

برای کشوری که پر از اتیکت های رفتاری و اخلاقی است بسیار عجیب است که هورت کشیدن نودل یا سوپ در زمان خوردن آن، تا این حد قبول شده باشد. در حقیقت، این کار تنها قبول شده نیست بلکه در حقیقت کاری است که باید انجام دهیدزمانی که هورت می کشید یعنی می گویید که غذا خوشمزه است و این کار نشانه تقدیری برای آشپز است. علاوه بر آن خوردن نودل ها را زمانی که بسیار داغ هستند، هورت کشیدن راحت می کند. فرهنگ مردم ژاپن می گوید که با این کار طعم غذا بهتر معلوم می شود.

فرهنگ ژاپن در خانواده

خانواده ژاپنی از همان دوران کودکی سخت‌کوشی و پشتکار را به بچه‌ها می‌آموزند تا در بزرگسالی به باور اصلیشان تبدیل شود.

ژاپنی‌ها در مراوده با دیگران مخصوصا افراد بزرگ‌تر از خودشان، بسیار رسمی و مودبانه برخورد می‌کنند.

  • ۰۰/۰۸/۳۰
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی