culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

احتمالا از تاثیر اتفاقات پیرامون روی جنین چیزهایی شنیده باشید. جالب است بدانید موسیقی هم یکی از مواردی است که روی جنین تاثیر می گذارد و می تواند در سنین بالاتر نمایان شود. بنابراین مادر و اظرافیان باید در انتخاب نوع موزیکی که گوش می دهند، دقت بیشتری داشته باشند. در ادامه در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تاثیر موسیقی بر جنین، آیا می دانید؟

موسیقی در رشد و آرامش جنین و مادر تاثیر زیادی دارد و اغلب به خانم های باردار توصیه می شود که در این دوران به موسیقی گوش دهند اما موسیقی باید با صدای آرام باشد. موسیقی بلند و پرتنش به جنین آسیب می رساند. یک روان پزشک می گوید موسیقی بلند باعث ایجاد اختلال شنوایی در کودکان می شود. کاهش شنوایی در نوزادانی که مادرشان با صدای بلند موسیقی گوش می دهد بیشتر از سایر نوزادان است. این روان پزشک اظهار می کند که قدرت شنوایی جنین در پایان هفته ۲۰ ام بارداری تکمیل می شود و در این دوران جنین به خوبی صداهای اطراف از جمله موسیقی را می شنود و شنیدن موسیقی آرام برای جنین مفید خواهد بود.

همچنین بخوانید: آشنایی با سازهای کوبه ای و الکترونیک

موسیقی باید ریتم مناسب و آرامی داشته باشد تا برای جنین آرام بخش باشد و گوش دادن به موسیقی های بلند و پرتنش به زنان باردار توصیه نمی شود. این متخصص اعصاب و روان به زنان باردار توصیه کرد در روز ۱-۲ بار با زمان حداکثر ۱ ساعت با صدای آرام موسیقی گوش دهند زیرا جنین زمان خواب و بیداری دارد و موسیقی نباید با زمان خواب او اختلال داشته باشد. به تشخیص مادر گوش دادن به موسیقی باید در زمان بیداری جنین باشد. صداهای بلند موسیقی روی شنوایی جنین  اثر می گذارد و باعث استرس و بالا بودن ضربان قلب کودکان می شود.

گوش دادن به موسیقی در سن ۴-۶ سال باعث افزایش قدرت یادگیری ریاضیات می شود و در زمان بارداری نیز باعث آرامش جنین و کاهش فشارهای عصبی مادر خواهد شد.

مطالعات نشان داده است که مادران با گوش دادن به موسیقی می‌توانند روند زایمان طبیعی  بهتری را داشته باشند. این حالت به این دلیل است که ما فقط به خود موسیقی گوش نمی‌دهیم، بلکه با آن ارتباط برقرار کرده و آن را کاملا احساس می‌کنیم.

تاثیر موسیقی موتسارت (Mozart) بر جنین

در یک پژوهش بر روی زنان بارداری که در دوران حاملگی در طول روز حداقل نیم ساعت به موسیقی موتسارت (Mozart) گوش می دادند، مشاهده شد که نوزادان این مادران پس از تولد بیشتر از نوزادانی که مادران شان در دوران بارداری این موسیقی را گوش نداده بودند، احساس آرامش و امنیت بیشتری داشتند. در یک پژوهش دیگری که بر روی تاثیر موسیقی بر جنین در دوران بارداری انجام شده، نشان می دهد که شنیدن موسیقی در دوران بارداری باعث بهبود یادگیری جنین پس از تولد تا بزرگسالی می شود. هر چند عملکرد فیزیولوژیک و مولکولی آن هنوز شناخته نشده است.

تاثیر موسیقی بر کاهش استرس و افسردگی مادران در دوران بارداری

نتایج یک تحقیق دیگر نشان داد که شنیدن موزیک در دوران حاملگی موجب کاهش فشار عصبی، کاهش عصبانیت و رفع افسردگی در مادران باردار می شود.

  • ۰۱/۰۲/۰۴
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی