culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

سازه های عجیب و غریب با معماری های خاص و منحصر به فرد در کل دنیا کم نیستند. برای اینکه بیشتر با شگفت انگیزترین و عجیب ترین معماری ساختمان ها آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

بیمارستان بادبان‌های سفید

این ساختمان، نه یک کشتی است نه یک قایق، بلکه بیمارستانی است که به شکل قایق طراحی شده است. طراح این ساختمان، Vasily Klyukin  است، ساختمانی که هنوز ساخته نشده‌ است. این بنا برای پروژه‌ شهر اقتصادی تونس طراحی شده و ۶۳.۷ میلیارد دلار هزینه دارد.

ساختمانی به شکل سبد

دفتر مرکزی لانگابرگر (Longaberger Headquarters) در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. چون دفتر مرکزی شرکت لانگابرگر یک شرکت سبدسازی بود، بنای آن طوری طراحی شده که نمایانگر مهم‌ترین محصول شرکت یعنی سبد باشد. این ساختمان شامل ۷ طبقه است و تقریبا ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد. البته اینجا دیگر دفتر مرکزی شرکت نیست. در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته شد که این بنا به هتلی لوکس تبدیل شود.

کتابخانه‌ عمومی کانزاس سیتی

کتابخانه عمومی شهر کانزاس در سال 1873 ساخته شد. در آن زمان به عنوان کتابخانه عمومی مدرسه مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه به یکی از شناخته‌ شده‌ترین کتابخانه‌های جهان تبدیل شده است. این کتابخانه در سال 1889 تبدیل به کتابخانه عمومی شهر کانزاس شد. در سال 1897 ساختمان جدید این کتابخانه با هزینه 200 هزار دلاری افتتاح شد و یک سال بعد استفاده برای عموم مردم آزاد شد.

بین سال‌های 1960 تا 1980 این کتابخانه مجددا وسعت یافت و سال 1988 کاملا به شکل مستقل درآمد. مسئولان این کتابخانه برای جلب توجه بیشتر مردم به مطالعه، نمای بیرونی این کتابخانه را به شکل کتاب طراحی کرده‌اند. به طوری که دیوار این کتابخانه با نمایی از 22 کتاب کلاسیک طراحی و ساخته شده است.

برج ستون فقرات پیچنده، مالمو سوئد

این برج بلندترین ساختمان مسکونی در سوئد است و از پایین تا بالا ۹۰ درجه کامل چرخش دارد. این برج بلندترین ساختمان در اسکاندیناوی است و به‌عنوان اولین برج پیچندۀ جهان شناخته می‌شود. این برج که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد ۱۹۰ متر ارتفاع دارد و شامل ۵۴ طبقه و ۱۴۷ واحد آپارتمان است. در طبقه ۴۹ این برج، یک سکوی بازدید قرار دارد. از سال ۲۰۰۹ امکان بازدید عمومی از بعضی از طبقه‌های این برج (طبق برنامه زمانی خاص) فراهم شده است.

معبد نیلوفری

با دیدن عکس این معبد که در شهر دهلی کشور هند قرار دارد، متوجه خواهید شد که چرا معبد نیلوفری نام گرفته است. بنای این معبد شبیه به گل نیلوفر طراحی شده است. گلی که در آیین‌های شرقی دارای معنایی عمیق و حائز اهمیت است.

جمعبندی

ساختمان های عجیب با معماری خاص و خیره کننده، در کل دنیا هستند و به نوعی باعث رونق صنعت توریسم می شوند. یکی از اصلی ترین دلایل گردشگری و سفر به این مناطق، همین ساختمان های عجیب و خاص است که باعث کنجکاوی در مخاطب شده است.

  • ۹۹/۱۰/۰۴
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی