culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

اگر اهل کتاب خواندن هستید، قطعا این فهرست از 5 نویسنده برتر دنیا که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، باید برایتان جالب باشد. در این فهرست از میان نویسندگان معاصر نام‌هایی را می‌بینید که برای همیشه جهان ادبیات را تغییر داده‌اند و کتاب‌هایی خلق کرده‌اند که در آینده به کلاسیک‌هایی جاودانی تبدیل خواهند شد.

ادبیات معمولا در تلاش است جهانِ در حال دگرگونیِ پیرامونش را از یک یا چند جنبه به تصویر بکشد.

۱. استیون کینگ

استیون کینگ، ۷۲ ساله، متولد سپتامبر ۱۹۴۷، که به رمان‌هایش در ژانر وحشت شهرت دارد، نویسنده‌ی امریکایی است که تم‌های فانتزی، سوپر نچرال و رازآلودگی را می‌توان در رمان‌هایش دید. او در سال ۱۹۶۷ به صورت حرفه‌ای نوشتن داستان کوتاه را آغاز کرد و از طریق آن کسب درآمد می‌کرد و بعد در سال ۱۹۷۴ اولین رمان خود به نام «کری» را منتشر کرد که رمانی در ژانر وحشت بود. کتاب‌های او بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه فروش رفته و بسیاری از آن‌ها در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی اقتباس شده است.

۲. هاروکی موراکامی  

هاروکی موراکامی، ۷۰ ساله، متولد ژانویه ۱۳۴۹، نویسنده‌ی ژاپنی که از همان سال‌های آغازین کار حرفه‌ای در خارج از ژاپن شناخته شد امروزه یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر است. او در ۲۹ سالگی نوشتن را آغاز کرد و به گفته‌ی خودش پیش از آن یک کلوپ جز را اداره می‌کرد و هیچ چیزی خلق نکرده بود. موراکامی در سال ۱۹۷۹ اولین رمان خود به نام «به آواز باد گوش بسپار» را نوشت.

۳. کورمک مک‌کارتی

کورمک مک‌کارتی، ۸۶ ساله، متولد  ژانویه  ۱۹۳۳، رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس امریکایی است که آثارش غالبا در فضای آخرالزمانی، گوتیک و وسترن می‌گذرد. او اولین رمان خود را در سال ۱۹۶۵ منتشر کرد و خالق یازده رمان تعدادی داستان کوتاه و دو نمایشنامه و فیلم‌نامه است. مک‌کارتی در سال ۲۰۰۵ رمان «جایی برای پیرمردها نیست» را نوشت که توسط برادران کوئن اقتباس شد و برای آن‌ها جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم را به ارمغان آورد.

4. جی کی رولینگ

جی کی رولینگ، ۵۴ ساله، متولد جولای ۱۹۶۵، نویسنده‌ی انگلیسی خالق مجموعه رمان‌های محبوب و مشهور هری پاتر است. با توجه به فروش ۵۰۰ میلیون نسخه‌ای این مجموعه، او هم‌اکنون یکی از پرفروش‌ترین و ثروتمندترین نویسندگان حال حاضر دنیا است و هری پاتر پرفروش‌ترین مجموعه کتاب تاریخ ادبیات محسوب می‌شود. در سال ۱۹۹۰ ایده‌ی داستان هری پاتر به ذهن رولینگ رسید و او هفت سال بعدی عمرش را بی‌وقفه صرف نوشتن جلد اول این رمان کرد.

۵. مارگارت اتوود

مارگارت اتوود، ۸۰ ساله، متولد نوامبر ۱۹۳۹، نویسنده‌ی کانادایی است که به واسطه‌ی یکی از رمان‌هایش به نام سرگذت ندیمه به شهرتی جهانی دست یافت. او پیش از رمان شعر می‌نوشت و اولین مجموعه شعرش را سال ۱۹۶۱ منتشر کرد پس از آن چندین مجموعه شعر دیگر منتشر کرد و جوایزی هم برد و بعد در سال ۱۹۶۹ اولین رمان خود به نام «زن خوراکی» را منتشر کرد. تم داستان‌های او معمولا اجتماعی است و در داستان‌هایش مسائل اجتماعی را با اسطوره و تخیل می‌آمیزد.

  • ۹۹/۰۹/۱۸
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی