culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال چیزی از هنرهای هفتگانه جهان شنیده اید؟ این هفت هنر کدامند؟ شما با کدامیک از این 7 هنر آشنایی بیشتری دارید؟ هنر به دلیل وسعت زمینه های فعال در آن به زیر شاخه های زیادی تقسیم می شود، اما یک دسته بندی کلی برای تمامی زمینه های هنری وجود دارد که به آنها اصطلاحا “هفتگانه های هنر” گفته می شود که در این بخش به معرفی و توصیفی جامع از آنها خواهیم پرداخت.

هنر اول: موسیقی

هنر اول هنر شنیداری است. هنرهایی که گوش آنها را می‌شنود جزو اولین هنرها هستند. این هنرها شامل انواع موسیقی است. موسیقی  همزاد آدم است. آنجا که به چهچهء پرندگان یا نوای آبشار دل می‎سپرده و لذت می‌برده است، در حقیقت موسیقی طبیعت را می‌شنیده است.

سازه های کوبه ای و الکترونیک هم یکی از همین هنرهاست.

هنر دوم : حرکات نمایشی

هنر نمایشی که تولد خود را در سده ۱۷ ام در بریتانیا شروع کرد، به معنای نشان دادن یک داستان یا مفهوم از دیدی حرکات فیزیک می باشد که می تواند به صورت فردی یا گروهی صورت پذیرد.

ابن شکل از هنر با ایجاد سبکی با تحرک زیاد سعی در خلق ارتباطی تنگاتنگ بین جسم و روح مخاطبان است، که بعضا با واکنش های فیزیکی آنها یا ایجاد اشتیاق برای داشتن حرکات فیزیکی مشابه زمینه را فراهم می سازد.

رقص، اپرا و سیرک از جمله هنرهای نمایشی هستند.

هنر سوم : هنرهای ترسیمی

هنر تجسمی شامل یا هنر دیداری هنری سه بعدی است. انواع هنرهایی که در معماری، مجسمه‌سازی، کاریکاتور، طراحی لباس و شیشه‌گری و انواع این هنرها دیده می‌شود، را هنر تجسمی گویند. هنر تجسمی گستردگی زیادی دارد. هنر تجسمی به دلیل گستردگی زیاد قلمرو آن در هنر از مهمترین رکن‌های هنری محسوب می‌شود.

هنر چهارم : هنرهای تجسمی

هنرهای تجسمی را می توان، هنری وابسته به حس بصری دانست که مخاطب را با توجه به این ویژگی، تحت تاثیر قرار می دهد. از هنرهای تجسمی با نام هایی دیگر همچون هنرهای بصری یا هنرهای دیداری نیز یاد می شود.

هنرهای تجسمی را می توان به عنوان خط الرسمی برای زمینه های معماری، دکوراسیون، مجسمه سازی، کاریکاتور، طراحی لباس، شیشه گری، صنایع دستی و بسیار از هنرهای دیگر، از آن یاد کرد.

هنر پنجم : هنرهای ادبی

ادبیات هنر خلق لحظه‌ است. هنری که در آن هنرمند با تمام حواس ششگانه‌اش درک می‌کند، سپس با اندیشه زیبای خود می‌پروراند و آن را با استفاده از  هنر خوب نوشتن آن لحظه را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. هنرهای ادبی معمولا برای گفتگو یا ایجاد ارتباط با دیگران استفاده می‌شود، اما زمانی فرا می‌رسد که نویسنده یا شاعر کسی جز مخاطب ذهنی برای خودش پیدا نمی‌کند.

هنر ششم : هنرهای نمایشی

هنر نمایشی تلفیقی از حرکات فیزیکی- گاهی بدون هماهنگی موسیقیایی بدن و موزیک- زمان اجرا، متن و محل نمایش برای ارتباط با تماشاگر و شناساندن هدف و یا نکته کشف شده توسط هنرمند به اوست. از جملهء هنرهای نمایشی می‌توان به تئاتر، نمایش‌های آیینی، پانتومیم‌ها و نمایش‌های عروسکی اشاره کرد.

هنر هفتم : هنرهای سینما

سینما را باید نقطه عطف و تکامل تمامی هنر در کنار یکدیگر و تلفیق آنها دانست. سینما که در معنای لغوی خود به معنای “حرکت” است، اما در اصطلاح مدرن آن به معنی ترکیب تصاویر متحرک و جان بخشیدن به داستان به وسیله این تصاویر برای درک بهتر آن برای تماشاگران است.

سینما سعی کرده تا با کار بر روی جنبه های مختلف زندگی بشری از واقع گرایانه تا فراواقع گرایانه به نقطه ثقلی در مضمون یک فهم کلی برسد.

  • ۹۹/۰۸/۲۲
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی