culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

نقاشی یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین فعالیت ها برای کودکان است. روش های مختلفی برای آموزش نقاشی به کودکان وجود داردبهتر است در مرحله اول، گروه های سنی تفکیک شود. تفاوت در سن به معنای تغییر در باورها، خیالات و رویاها است  .به عنوان مثال، باور و شناخت یک کودک 6 ساله از دنیا، با یک کودک 11 ساله متفاوت است.

آموزش نقاشی برای کودکان باید غیرمستقیم باشد. مربیان باید از موسیقی، نمایش، بازی، داستان، شعر و ... استفاده کنند و  فضایی به وجود آورد تا هنرجوی خردسال خود را با زبان تصویری آشنا سازد. نقاشی یک زبان بین‌المللی است. زبانی برای گفتن ناگفته‌های خود.

بهترین سن اموزش نقاشی

بهترین سن برای شروع آموزش به کودکان از پایان 4‌ سالگی است.  البته همه اینگونه نیستند، بعضی امکان ماندن در یک جای مشخص تحت عنوان کلاس به مدت نسبتا طولانی را ندارند یا اینکه آمادگی پذیرش آموزش در ‌آنها شکل نگرفته است.

در این دوره کودک کمترین اطلاعات علمی را دارد. بنابراین بسیاری از باورهای آنها از ذهن و تصورات کودکانه آنها تشکیل شده است. بیشتر فضاهایی که ایجاد می کنند خیالی است و قابل لمس و رویت ما نیست.

بهترین ابزار نقاشی برای کودکان

پاستل 

پاستل روغنی، یکی از مناسب‌ترین ابزار برای این سن میباشد البته با کاغذ مناسب.

مدادرنگی

مداد رنگی ها در انواع مختلفی با برندهای ایرانی، خارجی و در جعبه های مقوایی و فلزی ،استوانه ای و .. در دسترس خریداران و هنردوستان قرار دارد.

آبرنگ

آبرنگ در انواع مختلف تیوپی و قرصی به بازار عرضه می‌شود. رنگ ها با آب مخلوط شده و توسط قلم مو بر روی کاغذ مخصوص آبرنگ کشیده شوند.

گواش

گواش غلظت بالایی دارد. لازم به ذکر است تنها گواش مخصوص کودکان مناسب این گروه سنی است که نیازی به مخلوط شدن با آب نیست و آنها می توانند قلم مو را مستقیم به داخل رنگ برده و روی کاغذ بکشند.

کلام آخر

نقاشی، مانند خواب دیدن، کودک را از ممنوعیت ها رها می کند و به طور غیر ارادی و ناخودآگاه درباره مشکلات، اکتشافات و دلهره های او صحبت می کند. کودکان در این سن به جز تشویق و ایجاد انگیزه به هیچ قانون و دستورالعمل دیگری نیاز ندارند. هنگامی که آنها نقاشی می کشند، بهتر است کنار آنها بنشینید و با آنها صحبت کنید، اما سعی نکنید به آنها آموزش دهید یا اشتباهات آنها را اصلاح کنید.

  • ۹۹/۰۷/۲۳
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی