culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

با مطالعه کتاب، بدون اینکه لازم باشد سوار بر وسیله نقلیه شوید، می توانید به دورترین نقاط دنیا سفر کنید و یا از زندگی بسیاری از بزرگان تاریخ، درس بگیرید. اگر می خواهید با 5 تا از کتاب هایی که باید حتماً قبل از مرگ خواند آشنا شوید، با این مطلب همراه باشید.

  1. بادبادک‌باز

خالد حسینی هنگامی که افغانستان از دهه 1970 به حملات 11 سپتامبر و بعد از آن فضای سیاسی متغیری را تجربه کرد، "بادبادک باز" را می نویسد. بادبادک داستانی عجیب و پیچیده از دوستی امیر (پسر تاجر ثروتمند) و حسن (پسر خادم پدر امیر) است تا اینکه اختلافات فرهنگی و طبقاتی و آشفتگی جنگ آنها را از هم جدا می کند.

حسینی در حال احیای وطن خود برای ما است به گونه ای که پس از حملات 11 سپتامبر، رسانه های خبری هرگز نتوانستند این واقعیت ها را بیان کنند. او زندگی مردم عادی را به ما نشان می دهد که مانند ما غذا می خورند، می خوابند، عبادت می کنند، عاشق می شوند و به دنبال آرزوهای خود می روند.

  1. قصه‌ی «صد سال تنهایی» (گابریل گارسیا مارکز)

داستان جادویی و پر رمز و راز شش نسل از خانواده‌ی بوئندیا ور دل روستایی اعجاب‌انگیز به نام ماکوندو، در حالی روایت می‌شود که اتفاقات و شخصیت‌های آن به قدری واقعی و قابل لمسند که وقتی کسی ناپدید می‌شود یا پرواز می‌کند و به آسمان می‌رود، همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد.

  1. غرور و تعصب نوشته‌ی جِین آستین

این جمله‌ی نخست رمان «غرور و تعصب» از به‌یادماندنی‌ترین جملات نخست رمان‌های کلاسیک است: «صغیر و کبیر فرضشان این است که مرد مجردِ پول‌و‌پَله‌دار قاعدتا زن می‌خواهد» با این‌ حال، معروف‌ترین اثر جین آستین چیزی بیش از یک کُمدی رفتار درباره‌ی بازار ازدواج و شگردهای نفوذ به طبقه‌ی اشراف در انگلستانِ قرن نوزدهم است. غرور و تعصب همچنان یکی از ماندگارترین آثار در ادبیات انگلستان محسوب می‌شود.

  1. هری پاتر و سنگ جادو نوشته‌ی جِی.کِی. رولینگ

حتما تمام کتاب‌های هری‌ پاتر را خوانده‌اید، اما پیشنهاد می‌کنم این رمان نخست از سری هفت‌تایی کتاب‌های هری پاتر را دوباره بخوانید. دنیای جادوگری هری پاتر هم کودکان و هم بزرگسالان را مجذوب خود کرده است. داستان پسر یتیمی که کودکی سخت و غمناکی را پشت سر می‌گذارد و بعد از وقایعی متوجه می‌شود که جادوگر است. این رمان جایگاه بالایی در فهرست‌ کتاب‌های برتر دارد.

  1. کلبه‌ی عمو تام نوشته‌ی هِریت بیچِر اِستو

رمان معروف «کلبه‌ی عمو تام» سند محکومیت سیاسی آمریکا در دوران برده‌داری است. اِستو داستان چندین برده را در هم می‌بافد، از اِلیزای خشمگین گرفته که از هیچ تلاشی برای جلوگیری از فروخته شدن پسرش دریغ نمی‌کند تا عمو تامِ مهربان و فروتنی که با خون‌سردی و ملایمت سختی‌های زندگی را متحمل می‌شود و در نهایت صداقت برای اربابانش کار می‌کند. برای تام، آزادیِ روحی به‌اندازه‌ی آزادی جسمی اهمیت دارد. این رمان درباره‌ی استقامت روحیه‌ی انسان و تعهد اخلاقی به جنگیدن در راه راستی است

  • ۹۹/۰۷/۰۹
  • shiva sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی