culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

culture24.blog.ir

این وبلاگ همه آنچه که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می شود، را پوشش می دهد.

  • ۰
  • ۰

سال هاست که برترین نقاشی های هنرمندان بزرگ دنیا در زندگی ما وجود دارند و علاوه بر یک تابلوی نصب شده بر روی دیوار، طرحی روی کیف، کوسن، دفتر و... را به خود اختصاص داده اند. به طور مثال هر کسی که کمی از هنر نقاشی اطلاعاتی داشته باشد، بی شک تابلوی لبخند مونالیزا را می شناسد.

اما آیا تعداد بزرگان نقاشی دنیا به 10 نفر می رسد یا خیر؟

در ادامه به چند نمونه از نقاشان بزرگ دنیا و آثار هنری آن ها خواهیم پرداخت.

  1. تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی

این صورت با لبخند مرموزش خودش با هنر مترادف شده است و قطعا مشهورترین نقاشی ای است که همه ما می شناسیم و تقریبا تاثیرگذارترین پرتره در طول تاریخ نیز بوده است. این تابلوی معروف در موزه لوور پاریس نگهداری می شود.

  1. تابلوی گل های آفتابگردان اثر وینسنت ونگوک

ون گوک بعد از ترک کردن زادگاهش هلند به قصد جنوب فرانسه برای تشکیل انجمن هنری، این گل های آفتابگردان را نقاشی کرده است. او این اثر را برای تزئین اتاق خواب دوستش پل گوگن نقاشی کرد. ون گوک سال بعد یعنی سال 1889 کپی دیگری نیز از این نقاشی کشید و شاید هم کپی دیگری در سال بعدتر.

کپی ها و نسخه های متفاوت دیگری از این تابلو نیز به شاگردان او نسبت داده شده است. این گل های هنری معروف در قلبشان نمونه ساده ای از ایجاز زندگی را به نمایش می گذارند؛ آنها چرخه های متفاوت زندگی ما هستند، شکوفه های شاداب و باطراوت تا پژمردگی و نابودی...

این اثر زیبا در گالری ملی لندن نگهداری می شود.

  1. تابلوی شب پر ستاره اثر وینسنت ونگوک

یکی دیگر از تابلوهای معروف ونگوک تابلوی شب پر ستاره است که بی شک این اثر هنری بهترین دوست داشتنی ها را به نمایش گذاشته و اما نوابغ را نیز به دردسر انداخته است. گویا هنرمند قصد داشته در طول نیم قرن یا بیشتر با استفاده پرمعنی اش از رنگ نوابغ و هنرمندان سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

این تابلو در موزه هنرهای معاصر نیویورک نگهداری می شود.

  1. تابلوی موج نهم اثر ایوان آیوازوفسکی

تابلوی موج نهم شاهکاری واقعی است. آیوازوفسکی در این نقاشی که تلاش شوم گروهی را برای نجات یافتن از امواج بی رحم اقیانوس نشان داده، به کمال تکنیکی ناب خویش دست یافته است. با وجود این قوی ترین بخش این کمپوزیسون در مرکز نقاشی قرار دارد که مرموز ترین و عرفانی ترین بخش و نمایش دهنده تشعشعات خورشید می باشد و به صحنه با طیفی از رنگهای قوی سبز و صورتی روشنایی بخشیده است. همچنین بارها از این نقاشی به اسم زیباترین نقاشی روسی نام برده شده است.

این اثر هنری زیبا در موزه دولتی روسیه و شهر سن پترزبورگ نگهداری می شود. آثار هنری بزرگان نقاشی دنیا شامل چند مورد دیگر هم می شود که در مطالب آینده سعی می کنیم بیشتر به آن ها بپردازیم.

  • ۹۹/۰۶/۱۱
  • shiva sharifi

بزرگان نقاشی دنیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی